E-book

Profilaktyka i bezpieczeństwo w pracyE-book "Restauracje i kawiarnie - bezpieczna praca"

Wydarzenia ostatnich miesięcy znacząco wpłynęły na sposób organizacji pracy. Sektor gastronomiczny został bardzo głęboko dotknięty zmianami, wiele restauracji czy punktów żywienia zostało zamkniętych lub znacząco ograniczyło działalność np. jedynie do sprzedaży jedzenia na wynos.

W przypadku usług gastronomicznych ryzyko przeniesienia zakażenia jest szczególnie duże - ze względu na ciągły kontakt z ludźmi, niemożność osłonienia twarzy przez klientów i sam fakt spożywania posiłku, który może zwiększać ryzyko przeniesienia zakażenia. Stąd konieczność przyłożenia szczególnej uwagi do zapewnienia bezpieczeństwa zarówno pracownikom jak i klientom. Z pewnością przełoży się to na efektywność pracowników i dobrą relację z klientami, którzy chętnie wrócą do miejsca, w którym będą się czuli bezpiecznie.

Poluzowanie restrykcji związanych z ograniczeniem handlu i działania kawiarni i restauracji

Jak zadbać o to, by zapewnić bezpieczeństwo pracownikom, wracającym do pracy w sektorze gastronomicznym?

W związku z tym, że zagrożenie epidemiologiczne związane z zakażeniami SARS-CoV-2 jest wciąż wysokie, pracodawcy przygotowujący się do powrotów pracowników do pracy w sektorze gastronomicznym powinni postępować zgodnie z:

  • przepisami prawa,
  • dostępnymi zaleceniami i wytycznymi, które uwzględniają specyficzne warunki prowadzenia danego rodzaju działalności, w tym przypadku prowadzenia działalności związanej z żywieniem zbiorowym.

Takie postępowanie przyczynia się do maksymalnej ochrony zdrowia swoich pracowników, a co za tym idzie, zmniejsza ryzyko strat związanych z szerzeniem się choroby w populacji osób zatrudnionych w danej firmie.

Dodatkowo wdrożenie widocznych zmian w sposobie organizacji pracy w restauracji, kawiarni, barze itp. pozytywnie wpływa na samopoczucie pracowników. Widząc, że pracodawca zadbał o bezpieczeństwo chętniej i spokojniej wracają do pracy w biurze i lepiej wykonują swoje obowiązki.

Jak znaleźć źródło rzetelnych informacji w przystępnej formie, które łatwo można wdrożyć do swojej organizacji?

W naszym e-booku znajdziesz szereg informacji, które pomogą Ci bezpiecznie zorganizować pracę biurową Twoich pracowników. E-book jest przygotowany w przejrzysty i przystępny sposób, dzięki niemu nie musisz szukać informacji w wielu źródłach i zastanawiać się, które z nich są konieczne, które obligatoryjne, a które w ogóle nie dotyczą twojej branży.

Zebraliśmy dla Twojej firmy rzetelne wytyczne, z podręcznika dowiesz się:

  • Jakie są zasady ogólne pracy w sektorze gastronomi, m.in. dotyczące dezynfekcji, zasad korzystania ze środków ochrony osobistej, odstępów, edukacji pracowników.
  • Jak wyglądają aktualne zalecenia dotyczące różnych form dojazdu do pracy.
  • W jaki sposób zorganizować przestrzeń i stanowiska pracy przy przygotowywaniu i wydawaniu posiłków.
  • Jak zmieniły się zalecenia dot. korzystania ze wspólnych przestrzeni, m.in. kuchni, stołówek, toalet, sal konferencyjnych, wind, holi, szatni.
  • Jak zadbać o bezpieczny kontakt z klientem, jakie zasady stosować, by obsługiwać klientów w sposób efektywny i bezpieczny.
  • Na czym polega triaż i jak go zorganizować.

Produkt rekomendowany dla:

Potrzeby Twojej organizacji

  1. Chcę budować zaangażowanie, odporność, kondycję psychiczną i energię pracowników
  2. Chcę stworzyć bezpieczne warunki pracy - nowe standardy i wymogi bezpieczeństwa
  3. Chcę zapewnić benefity pracownikom w sytuacji redukcji kosztów osobowych np.: stanu zatrudnienia czy wynagrodzeń

Rodzaj pracowników

  • Pracownicy sprzedaży i obsługi
  • Pracownicy decyzyjni
  • Pracownicy produkcji
  • Pracownicy biurowi
  • Pracownicy mobilni
  • Pracownicy zdalni