CO JEST W SPORCIE PASSÉ, A CO JEST TRENDY?

Na benefitowym wybiegu, każdy sportowy partner ma swojego odbiorcę. Można więc śmiało powiedzieć, że brak aktywności sportowej w ogóle - jest passé. Sport był, jest i będzie na czasie – jest po prostu trendy, ale nie mija wraz z modą. Zmienia się jedynie rodzaj aktywności fizycznej na przestrzeni lat. 

BENEFITY SZYTE NA MIARĘ

Programy lojalnościowe wychodzą naprzeciw oczekiwaniom pracowników. Nowoczesne benefity są zróżnicowane, elastyczne, dobrowolne i dedykowane każdemu zatrudnionemu, bez względu na wiek, płeć czy sytuację rodzinną. 

Pracodawcy wychodzą z benefitową inicjatywą, ponieważ oczekują zaangażowania, większej motywacji i lojalności zespołu. Firmy liczą na przewagę konkurencyjną oraz wzrost kompetencji i aby było to możliwe, proces zarządzania powinien integrować interesy firmy i pracownika. Liczy się fakt, że zdrowi pracownicy – to zdrowa firma. 

ZARZĄDZANIE KADRĄ, A POTRZEBY SPORTOWE PRACOWNIKÓW

Rynek pracy skupia obecnie w jednym miejscu pracowników z różnych pokoleń. Cztery generacje: „Baby Boomers”, „X”, „Y” i „Z”, to przedstawiciele innych poglądów, doświadczeń i umiejętności, a to z kolei przekłada się na inne oczekiwania i potrzeby zatrudnionych osób.

Przedsiębiorstwa powinny w szczególności zwracać uwagę na różnice międzypokoleniowe zespołu. Wymaga to przyjęcia adekwatnych rozwiązań i wprowadzenia nowych metod w zakresie zarządzania kadrą pracowniczą. Znaczenie zatem mają rodzaje świadczeń pozapłacowych, oferowanych w firmie – zwłaszcza atrakcyjne pakiety sportowe. 

PRACOWNIK POKOLENIA „Z”

Przedstawiciele generacji Post-Millennials, to osoby zwane inaczej Pokoleniem „Z”, urodzone w drugiej połowie lat 90-tych. Cechą szczególną reprezentantów „nowej generacji” jest to, że nie znają świata bez komputerów, telefonów i Internetu. Nie wyobrażają sobie życia bez nowych technologii, bycia on-line 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Różnią się od swoich poprzedników z pokolenia „Y” (urodzonymi między 1980, a 2000 rokiem) innymi poglądami, preferencjami i sposobem komunikacji.

Wyróżnia ich dodatkowo szeroko rozumiana mobilność. Zamiennie stosuje się również określenie, że pokolenie „Z” jest generacją „C”: connected, communicating, content-centric, computerized, community-oriented, always clicking. 

Choć przypisuje się im cechy takie jak: brak umiejętności koncentracji, prowokacyjność i trudności w komunikacji, to wnoszą oni świeżość w wielu aspektach. Wchodzące na rynek pracy nowe pokolenie, wyznacza kierunek zmian sportowych benefitów, ponieważ oczekują więcej i nie boją się próbować tego, co jeszcze niepoznane. Starsi pracownicy, mogą zdecydowanie brać przykład z młodszego zespołu – zdrowa, sportowa rywalizacja jest po prostu ekscytująca. 

DYSCYPLINY SPORTOWE POKOLENIA Z

Przedstawiciele nowej generacji są otwarci na zmiany, szukają nowości, są elastyczni i potrzebują przestrzeni do bycia sobą. Ponadto, cenią sobie wolność. Nic tak bardzo nie pomaga w osiąganiu takich celów – jak sport. 

W odpowiedzi na oczekiwania pokolenia Z, rozwinęła się nowa (lub w innej odsłonie) rozrywka, która urozmaici nie jeden trening. Jeśli nie masz pomysłu na niecodzienną aktywność fizyczną, zapytaj o nią swoich młodszych kolegów. Jakie dyscypliny sportowe przypisuje się pokoleniu ”Z”? Są nimi np. squash, sztuki walki, trampoliny lub ścianki wspinaczkowe. 

Oferta pakietów sportowych Medicover Sport daje użytkownikom możliwość spędzenia czasu wolnego inaczej niż zwykle. Co więcej, dzięki oddziaływaniu pokolenia „Z” na procesy zarządzania programami lojalnościowymi, kształtują się rozwiązania, z których chętniej korzystają koledzy i koleżanki starszego pokolenia. 

ATRAKCJE „Z” – ZYSKUJĄ NA POPULARNOŚCI

Jak może wyglądać idealna lista sportowych atrakcji? 

Trampoliny

to przede wszystkim świetna zabawa i wiele radości, połączona ze spalaniem kalorii, rzeźbieniem ciała i odciążaniem stawów podczas treningu

Squash

mocno wymagający sport, do którego warto przygotować odpowiedni strój, wzmacnia koncentracje, poprawia koordynacje oraz kondycję, wspiera układ sercowo-naczyniowy, poprawia wydolność organizmu

Sztuki Walki

nauczą Cię prawidłowo reagować na zagrożenie, realnie oceniać niebezpieczne sytuacje, wzmocnią siłę mięśni i wyrzeźbią ciało:

- Muay Thai, boks tajski, sport-walka z wykorzystaniem uderzeń łokciami i kolanami,

- K-1 obejmuje technikę walk z wykorzystaniem wszelkich ciosów bokserskich oraz kopnięć, zabronione uderzania łokciami i walka w parterze,

- Kickboxing, wykorzystuje ciosy bokserskie pięścią i kopnięcia,

- MMA, obejmuje szeroki zakres dozwolonych technik walki (bez broni),

- BJJ, Brazylijskie jiu-jitsu, nacisk kładzie na techniki walki wykonywane w parterze,

- Wrestling, klasyczne zapasy połączone ze spektaklem. 

Ścianki Wspinaczkowe

wypracujesz sylwetkę, wzmocnisz wiele partii mięśni, wyćwiczysz koncentrację i spalisz mnóstwo kalorii, w wersji dla odważnych – bouldering, czyli mierzenie się z blokami skalnymi, bez asekuracji 

Ponadto, wiele innych atrakcji sportowo-rekreacyjnych:

Cross trening, spinning, parki linowe, quady czy wrotkarnie

SPORT ŁĄCZY POKOLENIA

Aktywność sportowa serwowana w pakietach Medicover Sport, wychodzi poza schematy dotychczasowej polityki benefitowej. Mamy okazję sprawić sobie niebanalną rozrywkę w atrakcyjnym wydaniu. Młodsi pracownicy wypatrujący nowych wrażeń sportowych, chętniej uczestniczą w aktywnościach nieoczywistych dla starszego pokolenia. To z kolei determinuje wzrost zainteresowania aktywnym wypoczynkiem, u przedstawicieli wcześniejszych generacji.  

Obecne systemy motywacyjne powinny być dopasowane do potrzeb i oczekiwań pokolenia „Z”. Działy marketingu uczestniczące w tworzeniu programów lojalnościowych, wykorzystują elementy grywalizacji jako skutecznego narzędzia angażującego pracowników. Grywalizacja (wykorzystanie mechanizmów charakterystycznych dla gier) zachęca do podejmowania wyzwań, a jej celem jest angażowanie ludzi i motywowanie do działania. 

Według badań, dla tych młodych pracowników, największe znaczenie ma jakość relacji międzyludzkich i atmosfera pracy (86% ankietowanych), niż np. wysokie wynagrodzenie (tylko 32% respondentów). Coraz bardziej cenioną wartością wydaje się być otwartość na różnorodność. Kształtowanie kultury organizacyjnej, właśnie poprzez dopasowaną ofertę sportowej rozrywki, jest idealną odpowiedzią na rosnące oczekiwania pracowników. 

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Z MEDICOVER SPORT

Regularne uprawianie aktywności fizycznej usprawnia układ oddechowy oraz układ krążenia: zmniejsza ryzyko wystąpienia schorzeń sercowo-naczyniowych i zapobiega rozwojowi nadciśnienia tętniczego. Zapobiegasz powstaniu chorób (w tym metabolicznych), korzystnie wpływasz na układ immunologiczny i zachowujesz zdrowie do późnego wieku. 

Z pakietami sportowymi Medicover Sport zainspirujesz się do aktywności fizycznej. 

Sprawdź: https://medicoversport.pl

 

Poznaj medicover zdrowa firma

 

Źródła:

• Prace naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 350 • 2014, ISSN 1899-3192, Pokolenie „Z” na rynku pracy – Wyzwania dla zarządzania zasobami ludzkimi

• Zeszyty naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 685, Finanse, rynki finansowe, ubezpieczenia nr 46, 2011, Mirela Romanowska, Uniwersytet Szczeciński, Zarządzanie Kapitałem Ludzkim.

• https://media.pracuj.pl/74299-pokolenia-o-pracy-w-polsce-raport-pracujpl