E-book „Pracownicy obsługi klienta – bezpieczna praca”

Profilaktyka i bezpieczeństwo w pracyE-book „Pracownicy obsługi klienta – bezpieczna praca”

Wydarzenia ostatnich miesięcy znacząco wpłynęły na sposób organizacji pracy. Wprowadzone przez Rząd obostrzenia dotyczące handlu i sprzedaży mocno odbiły się na rynku. Bezpośredni kontakt z klientem jest nie do przecenienia w sprzedaży bezpośredniej. Wielu obowiązków na stanowiskach sprzedażowych czy związanych z obsługą klientów w punktach usługowych nie da się przenieść w tryb pracy zdalnej, co wiąże się ze stratami.

Pracodawcy działający w branży sprzedaży oraz obsługi z niecierpliwością czekali na znoszenie kolejnych restrykcji związanych z prowadzeniem biznesu. Obecnie wiele punktów handlowych się otworzyło, a klienci powoli wracają do dawnych przyzwyczajeń zakupowych.

Jak zadbać o to, by zapewnić bezpieczeństwo pracownikom, wracającym do pracy w sprzedaży i obsłudze?

Sytuacja epidemiologiczna wciąż nie jest stabilna. W związku z tym, że zagrożenie epidemiologiczne związane z zakażeniami SARS-CoV-2 jest wciąż wysokie, pracodawcy przygotowujący się do powrotów pracowników do pracy w sektorze sprzedaży powinni wdrożyć rozwiązanie uregulowane:

  • przepisami prawa,
  • dostępnymi zaleceniami i wytycznymi, które uwzględniają specyficzne warunki prowadzenia danego rodzaju działalności.

Takie postępowanie przyczynia się do maksymalnej ochrony zdrowia swoich pracowników, a co za tym idzie, zmniejsza ryzyko strat związanych z szerzeniem się choroby w populacji osób zatrudnionych w danej firmie. W kontekście pracy w branży sprzedaży wdrożenie rozwiązań ochronnych działa również pozytywnie na relację z klientami.

Dodatkowo wdrożenie widocznych zmian w sposobie organizacji pracy w biurze pozytywnie wpływa na samopoczucie pracowników, widząc, że pracodawca zadbał o bezpieczeństwo chętniej i spokojniej wracają do pracy i wykonują swoje obowiązki.

Jak znaleźć źródło rzetelnych informacji w przystępnej formie, które łatwo można wdrożyć do swojej organizacji?

W naszym ebooku znajdziesz szereg informacji, które pomogą Ci bezpiecznie zorganizować pracę biurową Twoich pracowników. Ebook jest przygotowany w przejrzysty i przystępny sposób, dzięki niemu nie musisz szukać informacji w wielu źródłach i zastanawiać się, które z nich są konieczne, które obligatoryjne, a które w ogóle nie dotyczą twojej branży.

Zebraliśmy dla Twojej firmy rzetelne wytyczne, z podręcznika dowiesz się:

  • Jakie są nowe zasady ogólne pracy w sektorze usług i punktach handlowych, min. dotyczące dezynfekcji, zasad korzystania ze środków ochrony osobistej, odstępów, edukacji pracowników.
  • Jak wyglądają aktualne zalecenia dotyczące różnych form dojazdu do pracy.
  • W jaki sposób zorganizować przestrzeń i stanowiska pracy.
  • Jak zmieniły się zalecenia dot. korzystania ze wspólnych przestrzeni, m.in. kuchni, stołówek, toalet, sal konferencyjnych, wind, holi, szatni.
  • Jak zadbać o bezpieczny kontakt z klientami – jakie zasady stosować podczas obsługi tak by cały proces był bezpieczny dla klientów i dla sprzedawców oraz osób wykonujących daną usługę.
  • Na czym polega triaż i jak go zorganizować.

Produkt rekomendowany dla:

Potrzeby Twojej organizacji

  1. Chcę budować zaangażowanie, odporność, kondycję psychiczną i energię pracowników
  2. Chcę stworzyć bezpieczne warunki pracy - nowe standardy i wymogi bezpieczeństwa
  3. Chcę zapewnić benefity pracownikom w sytuacji redukcji kosztów osobowych np.: stanu zatrudnienia czy wynagrodzeń

Rodzaj pracowników

  • Pracownicy sprzedaży i obsługi
  • Pracownicy decyzyjni
  • Pracownicy produkcji
  • Pracownicy biurowi
  • Pracownicy mobilni
  • Pracownicy zdalni